Saunování

Saunování a proč s ním začít?

  • posiluje imunitu
  • odbourává stres, pomůže při nespavosti
  • vyplavuje z těla toxiny
  • prevence před nemocemi jako jsou rýma a chřipka
  • rehabilitační a relaxační účinky
  • řeší dokonce problémy s akné a celulitidou

Sauna ovšem není všelék a pokud se už u vás nějaká nemoc rozběhla, rozhodně saunu vynechte. Saunování také není vhodné pro těhotné ženy, lidi s vysokým tlakem, s nemocnými játry a ledvinami. Do sauny není dobré vstupovat těsně po vydatném jídle či prohýřené noci.




Pravidla saunování

  • nikdy! si do sauny neberte plavky, stačí ručník nebo prostěradlo
  • omyvatelné přezuvky přijdou vhod, ale nejsou bezpodmínečně nutné
  • sundejte veškeré šperky, ozdoby, příčesky a spony do vlasů
  • nechoďte do sauny těsně po jídle, když jste nemocní nebo se cítíte špatně
  • před samotným saunováním se důkladně vysprchujte a pečlivě si osušte tělo, do sauny vstupujte za sucha
  • při pocení můžete masírovat tělo speciálním kartáčem
  • začínejte zlehka, první pobyt jenom několik minut, postupně to můžete prodloužit třeba na 10-15 min., záleží na teplotě v sauně
  • pomáhá, když dýcháte ústy, ne nosem
  • po saunování tělo ochlaďte v bazénu, nebo pod studenou sprchou a důkladně se otřete
  • je vhodné zůstat v odpočívárně cca 30 min. po saunování
  • saunovací cykly je vhodné opakovat 2-3x za sebou
  • nezapoměňte doplňovat tekutiny – vhodné jsou minerální vody
  • optimální doba pro saunu je později odpoledne nebo večer, kdy už máte dostatek času na relaxaci – vyhraďte si na to cca 2 hodinky